Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

پسته برای کودک

خوردن پسته برای کودک یک ساله مفید است یا مضر؟

محدودیت غذایی کودکان یک ساله و کوچکتر حساسیت‎های بسیاری را برای والدین به همراه دارد. یکی از خوراکی‌های بسیار مغذی و مفید آجیل و مغزها هستند. خیلی از پدر و مادرها می‌خواهند بدانند که کودک دلبندشان از چه سنی می‌تواند مغزهایی مانند پسته را بخورد؟

می‌دانیم که تا سن یک تا دو سالگی خوردن بسیاری از خوراکی‌ها از جمله مغزها برای کودکان ممنوع است. مگر اینکه این خوراکی‌ها را به روش مناسب به غذای کودک اضافه کنیم. حالا این بار آمده‌ایم تا همه چیز را درباره مصرف پسته برای کودک یک ساله روشن کنیم.

مهم‌ترین خواص پسته برای کودک یک ساله

پسته منبع غنی پروتئین برای رشد بافت‌ها و ماهیچه‌های کودک است. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و کاروتن موجود در پسته نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی کودکان دارد. به علاوه، پسته دارای اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و تقویت مغز کودک است.

این مغز سبز پرفایده درمانی برای بیماری‌هایی همچون کم‌خونی هم هست.به یاد داشته باشید که مصرف پسته شور برای کودکان اصلا توصیه نمی‌شود. زیرا پسته شور دارای مقدار زیادی سدیم است که می‌تواند برای کودک مضر باشد.

خوردن پسته برای کودکان زیر یکسال مجاز است؟

خوردن پسته برای کودکان زیر یکسال مانند خیلی از خوراکی‌های سفت دیگر مجاز نیست. در واقع، پزشکان آجیل و تکه‌های مغزها را تا ۴ سالگی و حتی بیشتر از آن به عنوان عامل خفگی می‌شناسند.

اما پسته یک منبع عالی فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است که خواص آن را نمی‎توان نادیده گرفت. بنابراین، بهترین راه بهره‌مندی از خواص پسته در کودکان زیر یک سال آسیاب کردن آن است.

می‌توانید پسته را با آسیاب برقی یا به صورت دستی کاملا خرد و پودر کنید تا هیچ تکه درشتی باقی نماند. سپس، پودر پسته را همراه ماست، برنج، سوپ و یا پوره میوه‌ها به کودک‌تان بدهید.

پسته برای کودک

چگونه می‌توان از پسته برای کودک یک ساله استفاده کرد؟

خوردن مغز پسته برای کودک یک ساله هم سخت است و هم خطر خفگی را به همراه دارد. بهترین راه استفاده از پسته برای کودک یک ساله همان آسیاب کردن است. با اضافه کردن پسته خرد شده و پودر شده به غذای کودک بدون هیچ خطری مواد مغذی لازم برای رشد کودک‌تان را تامین کنید.

به علاوه، می‌توانید پودر کردن پسته در آسیاب را آنقدر ادامه دهید که از آن یک کرم پسته نرم و لطیف به دست آورید. به این کرم می‌توان اندکی آب، ماست یا شیر اضافه کرد تا از حالت چسبندگی درآید. کرم پسته باید به مقدار اندک و با مشورت پزشک به کودک داده شود.

بهترین روش‌های مصرف پسته برای کودکان زیر دو سال

در سنین زیر دوسال هم همچنان بهتر است پسته به صورت خرد شده به کودکان داده شود. پسته خرد شده همراه با میوه‌ها و غذاها برای کودکان زیر دو سال قابل مصرف است. از کرم پسته هم می‌توان به صورت میان‌وعده و یا همراه با نان تست استفاده کرد.

افزودن پسته خرد شده به دسرهای کودک‌تان یک توصیه بسیار خوب است. پسته برای کم خونی بسیار مناسب است و فقط چند عدد پسته به اندازه یک پرتقال کامل پتاسیم دارد. پسته دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان و سرشار از پروتئین، فیبر و مواد مغذی و معدنی لازم برای کودکان است.

پسته برای کودک

فواید شیر پسته برای کودک یک ساله

یکی از خوراکی‌های بسیار مفید و لذیذ تهیه شده از پسته، شیر پسته است. شیر پسته جزو نوشیدنی‌های پرطرفدار در سنین مختلف است. اما تا قبل از یک سالگی برای کودک مناسب نیست. تا قبل از ۱۲ ماهگی تنها مایعات مجاز برای نوزاد شیر مادر، شیرخشک و آب است.

اگر بخواهید شیر پسته را به کودک‌تان بدهید، بهتر است پس از ورود به یک سالگی این کار را انجام دهید. شیر پسته دارای ویتامین A، سدیم، پتاسیم، پروتئین و آهن و گزینه بسیار مقوی و مناسب برای رشد کودکان است.

شیر پسته برای کودک

کلام آخر

پسته برای کودک یک ساله یک خوراکی بسیار مغذی و مکملی برای رشد و تقویت اوست. اما کودک یک ساله نمی‌تواند پسته را به صورت دانه دانه و درسته مصرف کند. بنابراین، پسته باید به صورت پودر و خرد شده در غذای کودکان یک ساله تا دو ساله استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین