Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

پسته مرداب

قیمت پسته مرداب را می‌دانید؟

آیا از طرفداران پسته مرداب هستید؟ شاید تازه در بازار نام این پسته رو شنیده باشید و به دنبال قیمت آن باشید؟ آیا می‌دانید چیست؟ آیا می‌دانید چه عواملی بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد؟

در ادامه مقاله با ما همراه باشید در هر آنچه که باید در رابطه با پسته دریایی مرداب بیاموزید. این دانه مغذی یکی از بهترین میان وعده هایی است که می‌توانید برای خانواده خود در نظر بگیرید. اینه پسته با پسته ای که به حال به گوش شما می خورده کاملا متفاوت است.

پسته مرداب چیست؟

پیش از آنکه به دنبال پی بردن به قیمت پسته مرداب باشید بهتر است این دانه را بیشتر بشناسید. پسته مرداب که از آن با نام پسته دریایی نیز یاد می‌شود یکی از گیاهان زیبای مردابی است که در تالاب انزلی به وفور کشت می‌شود. پسته دریای در مطلبی که لینک شده بخشی از توضیحات آمده است و در این مطلب با ویژگی های دیگر ها این گیاه آشنا می شوید.

بسیاری از افراد این پست را با نام دانه نیلوفر آبی نیز می‌شناسند. این پسته اشکال مختلفی مصرف می‌شود. شما می‌توانید آن را به شکل خام یا بوداده می‌کنید.

پیشینه تاریخی مصرف پسته مرداب

این دانه از دیرباز نقش مهمی در درمانهای سنتی بازی کرده است. از دانه نیلوفر آبی برای درمان ورم مفاصل، سرطان، اسهال مزمن، بی خوابی، مشکلات پوستی، اختلال هضم غذا و غیره استفاده شده است. همین امر منجر به تنوع قیمت پسته مرداب در بازار شده است.

خواص پسته مرداب

سرشار از کربوهیدرات، پروتئین و انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین B، ویتامین C ویتامین A و ویتامین E است. از این گذشته این دانه روغنی مملو از منیزیم، پتاسیم و سدیم است. در ادامه بیشتر با خواص آن آشنا می‌شوید. جوانسازی طبیعی با پسته دریایی یکی دیگر از نکات شگفت انگیز وجود آنزیم‌های ضد پیری در این جهان است.

پسته مرداب برای درمان بی خوابی

این روزها اختلالات خواب مانند بی خوابی در بسیاری از افراد شایع شده است. خواب کافی یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامت بدن است. نیلوفر آبی در درمان اختلالات خواب تاثیرگذار است. چراکه این دانه بسیار آرامش بخش بوده و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

پسته مرداب

درمان دیابت با پسته مرداب

میزان کالری پسته دریایی بسیار پایین است. از طرفی میزان فیبر موجود در این دانه‌ها نیز کم است. به همین دلیل مصرف این دانه به کاهش سطح قند خون بدن کمک می‌کند. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از این دانه روغنی به عنوان یک میان وعده سالم و خوش طعم استفاده کنند. به همین دلیل قیمت پسته مرداب در مقایسه با قیمت داروهای شیمیایی بسیار مقرون به صرفه است.

درمان اسهال

یکی از متداول ترین استفاده‌های پسته دریایی در طب سنتی استفاده از آن برای درمان اسهال بوده است. در طب چینی از این دانه برای افزایش سلامت طحال و درمان اسهال استفاده می‌شود. دانه‌های نیلوفر آبی روند هضم غذا را بهبود بخشیده و از بروز اسهال جلوگیری می‌کنند.

کاهش فشار خون

آلکالوئیدهای ایزوکینولین یکی از مواد تشکیل دهنده پسته دریایی است که منجر به ایجاد طعم تلخی در این میدان می‌شود. این ماده خاصیت آرامش بخش دارد. ازطرفی ضد اسپاسم است و با باز کردن رگ‌های خونی به کاهش فشار خون منجر می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت پسته مرداب

با توجه به خواص موجود آسایی که درباره این دانه طبیعی ذکر شد باید بدانید که عوامل متعددی روی قیمت پسته مرداب تاثیرگذار هستند. یکی از عوامل تاثیر گذار روی قیمت آن محل کشت پسته است. به عنوان مثال پسته هایی که در تالاب انزلی رشد می‌کنند از جمله محبوب ترین پسته‌های دریایی موجود در ایران هستند که بازار خوبی را به خود اختصاص داده اند. اگر به صورت خشک یا بو داده مصرف می‌کنید باید بدانید که هر اندازه پروسه خشک کردن و حساسیت بیشتری انجام شده باشد بهای آن نیز بالاتر است. انبار کردن، نگهداری و توزیع این پسته هزینه‌های متعددی را در پی دارد. بنابراین اگر به فکر خرید هستید بهتر است این دانه‌ها را از یک مرکز معتبر خریداری کنید که با نازلترین قیمت با کیفیت‌ترین را در اختیار شما قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین