Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

پسته دریایی

پسته دریایی و چه مزایای مصرفی دارد

با شنیدن نام پسته دریای به این فکر افتاده اید که این دیگر چه نوع پسته ای است؟ پسته مرداب که با نام دریایی نیز شناخته می‌شود یکی از خوشمزه ترین مواد مغذی در طبیعت به شمار می رود. اگر به دنبال استفاده از خواص پسته باشید به احتمال زیاد با انواع پسته نیز آشنا هستید. اما پسته دریایی از آن دسته های کمتر شناخته شده است. اما همه کسانی که آن را امتحان کردند از تمامی عطر دلپذیر آن لذت برده اند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوع پسته آشنا شوید.

پسته دریایی چیست؟

بهتر است پیش از این شما را با این نام عجیب و غریب را آزار ندهیم در ایران این پسته با نام سله باقلا یا او باکله نیز شناخته می‌شود. این پسته درواقع دانه نیلوفر دریایی است. مصرف بذر گل نیلوفر دریایی به صورت خام یا خشک شده هواداران مخصوص به خود را دارد. نیلوفر دریایی یکی از اعجاز آمیز ترین گیاهان جهان به شمار می‌رود. در فرهنگ های مختلف این گیاه که از آن با نام لوتوس نیز زیاد می شود جایگاه ویژه‌ای دارد. بسیاری این گیاه را نماد کمال می دانند. دلیل این برداشت نیز شکل دایره شکل گیاه است. این گیاه در مرداب ها می روید اما عاری از هرگونه آلودگی است.در ادامه با برخی از مزایای مصرف پسته دریایی آشنا می شوید.

پسته دریایی

پسته دریایی سرشار از مواد مغذی

احتمالا از هواداران مصرف پسته خام یا پسته تازه هستید و به خواص پسته برای درمان بیماری‌های مختلف نیز واقف هستید. اما آیا تا به حال پیش آمده است که از مهمانان خود با پسته مرداب پذیرایی کنید. این پسته سرشار از مواد مغذی ارزشمند است که رژیم غذایی شما را بهبود می بخشد. مرداب سرشار از کربوهیدرات است و منبع بسیار خوبی است کلسیم، منیزیم، آهن و فسفر است.

کلسیم به استحکام استخوان ها کمک می کند و از طرفی فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. مصرف این ماده غذایی به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

از طرفی منیزیم نیز برای سوخت و ساز بدن حیاتی است. این ماده به عملکرد بهتر سیستم عصبی و انقباض عضلانی کمک می کند.

پسته دریایی سرشار از آنتی اکسیدان

یکی از مهمترین جذابیت های مصرف پسته مرداب وجود آنتی اکسیدان های متنوع در این ماده غذایی است. مصرف این پسته از میزان استرس می خواهد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که آنتی اکسیدان هایی مانند گالیک اسید موجود در پسته دریایی در درمان اختلالات مزمن تأثیرگذار هستند. بیماری های قلبی، سرطان دیابت از جمله بیماریهایی هستند که ما با مصرف پسته مرداب بهبود پیدا می‌کنند.

از طرفی این آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش التهابات نیز کمک می‌کند. از این افرادی که مبتلا به آرتروز، پسوریازیس و التهاب مفاصل هستند بهتر است از پسته دریایی استفاده کنند.

پسته دریایی

متعادل سازی قند خون

تحقیقات بسیاری نشان داده است که مصرف پسته دریایی با تعادل قند خون رابطه مستقیم دارد. به همین تحقیقات و مطالعاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده است مشخص شده است که مصرف این ماده میزان قند خون بیماران مبتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

پسته دریایی برای کاهش وزن

ماده غذایی به رژیم غذایی خود میزان پروتئین و فیبر دریافتی خود را افزایش می دهید. پروتئین فیبر ۲ ماده اساسی برای کاهش وزن هستند. پروتئین میزان هوس های غذایی شما را کاهش می دهد و اشتهای شما را بهبود می بخشد. در حالی که فیبر دستگاه گوارش شما را بهبود بخشیده و به این ترتیب شما احساس سیری خواهیم کرد.تحقیقات نشان می دهند که افزایش مصرف فیبر چربی شکمی را کاهش داده و به کاهش وزن منجر می‌شود.

پسته دریایی برای جوانسازی

تحقیقات انجام شده روی پسته مرداب نشان می دهد که این ماده غذایی ویژگی ضد پیری دارد. آمینو اسید های موجود در در این ماده غذایی پیری زودرس و سلول‌ها جلوگیری می‌کند. برخی از آمینو اسیدهای یافت شده در این ماده غذایی در ساخت کلاژن نیز به کار می روند و منجر به آبرسانی و افزایش خاصیت کشسانی پوست می شود.

گروه دیگری از آمینو اسیدهای موجود در این ماده غذایی به تولید کراتین کمک می کنند که خود خاصیت ضد پیری دارد. از طرفی همانطور که گفته شد این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل سلامت پوست را بهبود بخشیده و از بروز علائم پیری جلوگیری می کند.

سلامت قلب

با وجودی که هنوز تحقیقات کامل روی تاثیر پسته دریایی و سلامت قلب انجام نشده است اما تحقیقات انجام شده روی جانوران نشان می دهد که این ماده غذایی به بهبود سلامت قلب کمک می کند. در واقع موش های آزمایشگاهی که به مدت ۴ هفته از این ماده غذایی مصرف کردند با کاهش شدید کلسترول روبه‌رو بودند.

مضرات مصرف پسته دریایی

همواره پیش از مصرف مواد غذایی جدید بهتر است آنها را در مقدار بسیار کم مصرف کنید. در این صورت متوجه حساسیت احتمالی می‌شوید. پسته دریایی ضد آریتمی است. بنابراین اگر با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید بهتر است قبل از مصرف این ماده غذایی با پزشک مشورت کنید.

در برخی از موارد مصرف بیش از اندازه پسته دریایی منجر به کاهش بیش از حد قند خون می شود. جالب است بدانید که پسته دریایی به عنوان داروی ضد اسهال استفاده می شود. اما مصرف بیش از اندازه این ماده غذایی می تواند باعث بروز یبوست در افراد شود.

مصرف بیش از اندازه پسته دریایی به زنان باردار توصیه نمی شود. پیش از مصرف این ماده غذایی در صورتی که با شرایط یا مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می‌کنید حتماً با پزشک خود را آگاه کنید.

عکس با خواص پسته دریایی آشنا شده اید. آیا تا به حال طعم این میوه دریایی را چشیده اید؟ به یاد داشته باشید اولین باری که یک ماده غذایی را مصرف می‌کنید نقش مهمی در احساس شما با ماده غذایی ایفا می‌کند. بنابراین بهتر است پسته دریایی را از یک مرکز معتبر تهیه و در کنار خانواده آن را امتحان کنید. مطمئن باشید که پسته دریایی به عضو جدا نشدنی میز میان وعده شما تبدیل می شود.

۲ comments

  1. سلام باتوجه به اینکه نیلوفر ابی رو به انقراض هست، این نوع پسته، کماکان پیدا میشه؟

    1. بله پیدا می شود 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین