Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

پسته و کم خونی

پسته و کم خونی در یک اقلیم نمی گنجند

مصرف منظم پسته و تلاش شما برای داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند. یکی از فواید پسته این است که سرشاز از آهن است و برای جبران کم خونی ناشی از فقر آهن موثر است. در ادامه به ارتباط بین پسته و کم خونی می‌پردازیم.

خواص پسته برای کم خونی چیست؟

به گفته مرکز اطلاعات ریز مغذی‌های موسسه لینوس پائولینگ، پسته مواد مغذی مانند ویتامین E و چربی‌های اشباع نشده سالم را تامین می‌کند.

مصرف منظم آنها نه تنها می‌تواند از کمبود مواد مغذی جلوگیری کند، بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را نیز کاهش می‌دهد. پسته به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل، در حد اعتدال سالم است.

پسته حاوی مواد مغذی مانند کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر غذایی، فسفر، پتاسیم، تیامین، ویتامین B-6 ، بتاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس، منگنز، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین E، ویتامین A و ویتامین K است. همه این مواد مغذی پسته را برای سلامت بهتر مناسب می‌کند.

پسته و کم خونی

پسته منبع غنی آهن است. برای زنان جوان، مصرف روزانه یک فنجان پسته حدود یک چهارم میزان توصیه شده در روز را تامین می‌کند. پسته دارای مقدار زیادی آهن قابل جذب است که می‌تواند برای همه افراد در درمان کم خونی فقر آهن بسیار مفید باشد.

برای رفع بی‌حالی و رنگ‌پریدگی ناشی از کم خونی، آهن موجود در پسته بسیار مفید است. پسته همچنین دارای ویتامینB1 ، B3 و E و مواد مغذی از جمله آهن، پتاسیم، فسفر و کلسیم است.

علاوه بر این، برای بازکردن مجاری کبد، تقویت معده و تسکین سرفه مفید است. خوردن پسته با غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات و میوه‌های گرمسیری به شما در جذب بیشتر آهن کمک می‌کند.

همچنین گیاه خواران باید از غذاهای گیاهی حاوی آهن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنند. در هر ۱۰۰ گرم پسته ۵.۷ میلی گرم آهن وجود دارد که برای یک انسان معمولی بین ۴ تا ۵ میلی گرم آهن در روز نیاز است.

پسته و کم خونی

میزان مصرف پسته در پیشگیری از کم خونی

هر اونس پسته ۱.۲ میلی گرم آهن یا ۷ درصد از مقدار روزانه آهن بدن را تأمین می‌کند. اگر پسته را با ماده‌ای که منبع ویتامین C است، بخورید، آهن بیشتری جذب بدن شما می‌شود. برای دریافت دوز ویتامین C هنگام خوردن پسته، آن را با یک پرتقال بخورید یا مقداری از آن را روی سالاد میوه بریزید.

برنامه غذایی برای کمبود آهن

برنامه رژیم غذایی برای کم خونی فقر آهن باید شامل تعادل سالم غذاهای غنی از آهن و سایر مواد مغذی، مانند گوشت و مرغ، غذاهای دریایی، سبزیجات غنی از آهن، آجیل و دانه‌ها و لوبیا باشد. همچنین غذاهایی که می‌توانند جذب آهن را در بدن افزایش دهند، گنجانده شود. از غذاهایی که ممکن است در این فرایند اختلال ایجاد کنند، اجتناب شود.

کم خونی ناشی از فقر آهن زمانی رخ می‌دهد که بدن شما آهن کافی برای تشکیل گلبول‌های قرمز سالم را نداشته باشد. کم خونی فقر آهن دلایل متعددی دارد، اما بیشتر به علت مصرف ناکافی رژیم غذایی و / یا از دست دادن خون ایجاد می‌شود. فرد مبتلا به کم خونی فقر آهن معمولاً مکمل آهن خوراکی یا درمان آهن داخل وریدی (IV) دریافت می‌کند.

سخن پایانی

پسته فواید زیادی برای سلامتی دارد. این مغز خوراکی یکی از معدود آجیل‌هایی است که حاوی بیشتر مواد مغذی مورد نیاز انسان برای سلامت کامل است. از بین انواع آجیل محبوب، پسته دارای بیشترین آهن است که حاوی ۱۴ میلی گرم در ۱۰۰ گرم، یعنی تقریباً ۴ برابر مقدار بادام، برزیل یا بادام هندی است.

در رابطه با پسته و کم خونی باید اشاره کرد پسته منبعی از آهن است و مصرف منظم آن در رژیم غذایی کمبود آهن بدن را جبران می‌کند. همچنین پسته منبع عالی پروتئین، ویتامین E، کلسیم و منیزیم است که آن را به یک میان وعده سالم تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین