Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

انجیر در طب سنتی

خواص انجیر خشک در طب سنتی

انجیر خشک یکی از محبوب‌ترین خوراکی و تنقلات در کشور ما به حساب می‌آید و بسیاری از مردم کشور ما در آجیل شب یلدا از انجیر خشک در کنار بادام، پسته، فندق، گردو و کشمش استفاده می‌کنند. انجیر خشک از مشهورترین میوه‌های خشک است و خواص انجیر خشک در طب سنتی بسیار مطرح است که در ادامه به برخی از این خواص اشاره می‌کنیم.

خواص انجیر خشک در طب سنتی

بسیاری از کتاب‌های قدیمی و دینی خوردن انجیر را توصیه می‌کنند. انجیر خشک مقدار بالایی کلسیم، پتاسیم، آهن و فیبر دارد که با قرار دادن انجیر در رژیم غذایی باعث می‌شود تا مواد مغذی زیادی به بدن برسد.
طبق کتب طب سنتی، مصرف انجیر خشک در بارداری باعث تقویت حافظه جنین می‌شود. همچنین مصرف آن در کنار بادام، پسته و گردو برای تقویت حافظه و قدرت تفکر بسیار مفید است.

انجیر خشک

انجیر خشک منبع کلسیم

مواد معدنی فراوانی در انجیر خشک وجود دارد و خوردن آن در تراکم استخوان بسیار موثر است. کلسیم بالای درون انجیر، باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود و با بالا رفتن سن، خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

انجیر خشک کمک به بهبود گوارش

یکی از خواص انجیر خشک در طب سنتی ، بهبود سلامت گوارش است. رژیم غذایی حاوی فیبر دستگاه گوارش شما را تنظیم می‌کند. فیبر موجود در انجیر به هضم غذا کمک می‌کند و با حرکت سالم در روده یبوست را تسکین می‌دهد.

انجیر خشک در بارداری

مصرف انجیر خشک توسط مادر فواید زیادی دارد. از این رو اکثر متخصصین زنان خوردن آن را در دوران بارداری تاکید می‌کنند. برخی از خواص انجیر خشک در بارداری عبارتند از: تنظیم فشار خون، کنترل کلسترول خون مادر، محافظت از سلامت چشم مادر و جنین، افزایش آرامش در مادر و رفع خستگی در دوران بارداری.
همچنین مصرف انجیر به زنان شیرده هم توصیه می‌شود. زیرا در افزایش شیر و خوش طعم شدن شیر موثر است.

انجیر خشک و لاغری

از خواص انجیر خشک در طب سنتی می‌توان به کاهش وزن اشاره کرد. به دلیل وجود فیبر در این میوه خشک، احساس سیری به سراغ شما می‌آید و از پرخوری جلوگیری می‌شود. البته باید میزان کالری زیاد و قند بالای آن را هم در نظر بگیرید و در حد اعتدلال مصرف کنید.

انجیر خشک و موهای سالم و بلند

ریزش مو به دلیل تغذیه نامناسب است. انجیر خشک حاوی مواد مغذی مثل منیزیم، ویتامین E و ویتامین C است که باعث تقویت مو و رشد مو می‌شود. این مواد مغذی گردش خون را در پوست سر تحریک می‌کنند و باعث رشد سریع موها می‌شوند. داشتن موهای بلند یکی از خواص انجیر خشک در طب سنتی است.

انجیر خشک و درمان یبوست

یکی از معروف‌ترین نسخه‌های درمانی در طب سنتی، درمان یبوست با انجیر خشک است. برای این منظور انجیر خشک را در شیر یا آب بخیسانید و مصرف کنید. همچنین خوردن انجیر خیسانده شده در روغن زیتون به صورت ناشتا، در درمان یبوست موثر است.

مضرات انجیر خشک

خواص انجیر خشک در طب سنتی به قدری زیاد است که مردم سراسر جهان آن را مصرف می‌کنند و به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه از آن لذت می‌برند. حساسیت به انجیر بسیار نادر است اما ممکن است کسانی که به توت حساسیت دارند به انجیر هم حساسیت داشته باشند. انجیر خاصیت ملین دارند و خوردن زیاد آن باعث مدفوع شل یا اسهال می‌شود. از دیگر مضرات انجیر خشک، نفخ شکم و سنگینی معده است.
همیشه به خاطر داشته باشید ممکن است هر رژیم غذایی برای شما مفید نباشد و با بدنتان سازگاری نداشته باشد. رژیم شما باید با سبک زندگی شما مطابق باشد. پس شرایط جسمی خود را در نظر بگیرید و در صورت وجود شرایط خاص، قبل از استفاده از انجیر با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین