Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

کمپوت انجیر

طرز تهیه کمپوت انجیر در خانه

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از خوردن مربا و مارمالاد به همراه نان صبحانه لذت می برید، باید کمپوت انجیر را امتحان کنید. کمپوتی که از انجیر تهیه می شود به اندازه مربا و مارمالاد شیرین نیست. ترکیب این کمپوت در کنار پنیر خامه ای تجربه ای متفاوت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

کمپوت ها بهترین میان وعده ها برای عزیزان شما هستند. فواید انجیر تازه بر هیچ کس پوشیده نیست. انجیر قند دارد به همین دلیل برای تهیه کمپوت این میوه نیاز به افزودن شکر ندارید. اما عده ای نیز برای شیرین تر شدن این کمپوت از عسل یا شکر استفاده می کند. در ادامه مقاله با ما همراه باشید و با طرز تهیه این کمپوت لذیذ و خوشمزه در منزل آشنا شوید.

کمپوت انجیر

چرا باید به فکر تهیه کمپوت انجیر باشیم؟

انجیر میوه بسیار مفید است بسیاری از افراد از انجیر برای یبوست استفاده می کنند. اما خواص انجیر تازه به همینجا ختم نمی شود. انجیر برای کبد چرب مفید است. در طب سنتی مصرف انجیر برای معده نیز توصیه شده است. خوردن انجیر در دوران بارداری برای مادر و جنین بسیار مفید است. تمام این موارد باعث شده است که انجیر اشکال مختلف در سبد غذایی خانوار گنجانده شود. شما می توانید انجیر را به صورت خشک میل کنید یا از آن برای تهیه مربای انجیر یا عرق انجیر استفاده کنید. امروز می خواهیم بهترین طرز تهیه کمپوت انجیر در خانه را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید و این میان وعده لذیذ را برای خانواده خود تهیه کنید.

اقدامات لازم برای تهیه کمپوت انجیر

کمپوت کردن میوه بهترین راه برای نگهداری آنها در فصل هایی است که دیگر قادر به پیدا کردن میوه مورد نظر نیستید. در اولین قدم بهتر است شیشه هایی که برای نگهداری کمپوت در نظر گرفته اید را به خوبی بشویید. دقت داشته باشید که شیشه باید عاری از هرگونه چربی یا بو باشد. در غیر این صورت کمپوت کپک خواهد زد. از شیشه های استفاده کنید که درب آنها به خوبی بسته می شود. ورود هوا به داخل کمپوت منجر به خراب شدن آن می شود.

طرز تهیه کمپوت انجیر

مواد لازم برای تهیه کمپوت انجیر

پس از آماده کردن ظرف نگهداری انجیر وقت آن رسیده است که مواد اولیه تهیه کمپوت را آماده کنید. برای تهیه این کمپوت خوشمزه به این مواد اولیه نیاز خواهی داشت:

  • لیمو ترش متوسط ۱ عدد
  • آب یک و نیم پیمانه
  • عسل نصف پیمانه
  • ساقه دارچین ۲ عدد
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • انجیر نیم کیلو
  • گلاب یک چهارم پیمانه

دقت داشته باشید که در صورت تمایل می توانید به جای عسل ازنصف پیمانه شکر استفاده کنید. پیشنهاد میشود به جای استفاده از پوست خلال شده لیمو ترش از پوست لیمو ترش یا پرتقال رنده شده استفاده کنید. در این صورت به یک دوم قاشق چای خوری پوست لیمو ترش یا پرتقال نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه کمپوت انجیر

برای تهیه کمپوت انجیر از ابتدا آب، گلاب، عسل و دارچین را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط کنید. در این مرحله پوست رنده شده لیمو ترش یا پوست خلال شده لیموترش را به ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید این مخلوط به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. درب ظرف را تا زمان به جوش آمدن مخلوط بگذارید. سپس درب ظرف را بردارید و برای یک تا دو دقیقه مخلوط را هم بزنید.

اکنون زمان اضافه کردن انجیر فرا رسید. ست دوم اندروید را جدا کنید و آنها را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. البته می توانید انجیر را به صورت درسته در مخلوط بریزید. پس از اضافه کردن پنج دقیقه به انجیرها اجازه دهید تا پخته شوند. اکنون میوه های پخته شده را در ظرف دیگری بریزید. ساقه های دارچین را از مخلوط جدا کنید.

در این مرحله وانیل را به شهد انجیر اضافه کنید. بسیاری از افراد زمانی را در مرحله اول به ترکیب آب و گلاب و عسل اضافه می کند اما در این حالت عطر و بوی وانیل کاهش پیدا می کند. برای حفظ عطر وانیل بهتر است این ماده را در مراحل انتهایی به شهد انگور اضافه کنید.

پس از خارج کردن انجیرها از شهد اجازه دهید شهر انجیر با حرارت ملایم برای ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد و قوام پیدا کند.زمانی که شرکت انجیر قوام پیدا کرد شربت حاصل را روی انجیر های پخته شده بریزید. پس از سرد شدن کمپوت می توانید آن را سرو کنید یا در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کمپوت انجیر

روش های متفاوت

روش های متفاوتی برای تهیه کمپوت انجیر سیاه یا کمپوت انجیر زرد وجود دارد.برخی برای تهیه این کمپوست ابتدا شربت را آماده می کنند. آب و شکر را روی حرارت قرار می گیرد تا به تدریج به قوام مورد نیاز برسد. در ادامه شربت از روی پرور برداشته می شود. انجیر ها شسته و کاملا خشک می شوند. در ادامه انجیرها در ظرف تمیزی که عاری از هرگونه چربی و آلودگی ریخته و شهد خنک شده روی آن ریخته می شود.

در مرحله بعدی در بزرگ ها به خوبی بسته می شود و شیشه های حاوی کمپوت انجیر در قابلمه بزرگ قرار میگیرد. در این حالت باید در قابلمه آب بریزید تا حدی که شیشه ها تا لبه داخل آب باشند. پس از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کمپوت آماده است. در نهایت کمپوت ها از قابلمه خارج شده و برای مدتی به صورت وارونه قرار می گیرند. در ادامه میتوانید این کمپوت را در کابینت یا یخچال نگهداری کنید.

صرف نظر از روشی که برای تهیه کمپوت استفاده می کنید همواره باید به دنبال انتخاب انجیرهای تازه باشید. هر اندازه انجیری که در تهیه کمپوت استفاده میکنید حاضر و شیرین تر باشد کمپوتی که از آن حاصل می شود نیز لذیذتر خواهد بود. تا جای ممکن از انتخاب میوه های آسیب دیده و له شده خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین