Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

انجیر برای سنگ کلیه

آیا انجیر برای سنگ کلیه مفید است؟

میوه خوشمزه انجیر در اندازه‌ها، اشکال و رنگ‌های مختلف دارند. انجیر به‌طور کلی حاوی بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2 و انواع آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و امگا است. در نتیجه، این میوه خواص فراوانی برای بدن ما دارد، از جمله پیشگیری و دفع سنگ کلیه. در این مقاله درباره خواص انجیر برای سنگ کلیه بیشتر می‌خوانید.

انجیر چه خاصیتی دارد؟

انجیر یک میوه خوشمزه فصلی است. می‌توان آن را تازه یا خشک مصرف کرد. انجیر تازه نسبت به پودر انجیر مغذی‌تر است. بنابراین سعی کنید انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. قبل از خوردن، انجیر را خوب بشویید و ساقه آن را بردارید. می‌توانید آن را پوست کنده یا با پوست بخورید.

شما می‌توانید از انجیر تازه کیک درست کنید یا از آب آن در تهیه بستنی، دسر و حتی مربا استفاده کنید. اگرچه انجیر بسیار قلیایی است، اما خوشمزه است. قند انجیر خشک بیشتر از انجیر تازه است. همچنین از خمیر انجیر به‌عنوان جایگزین شکر استفاده می‌شود.

انجیر برای سنگ کلیه

آیا انجیر برای سنگ کلیه مفید است؟

سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین اختلالات مجاری ادراری است. وقتی ادرار بسیار متمرکز می‌شود، کریستال‌های کوچک سفتی در داخل کلیه شما تشکیل می‌شود. اگر سنگی از کلیه شما جدا شود، می‌تواند در سایر مجاری باریک‌تر مجاری ادراری شما مانند مثانه، حالب و مجرای ادرار عبور کرده و وارد آن شود. وقتی سنگ کلیه خیلی بزرگ یا دردناک شود و خود به خود دفع نشود، باید از روش‌های درمانی استفاده کنید.

انجیر منبع خوبی از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی مهم است که برای تنظیم فشار خون لازم است. رژیم غذایی غنی از پتاسیم به کاهش احتباس آب، محافظت در برابر سکته مغزی و جلوگیری از سنگ کلیه کمک می‌کند.
برای این کار، ابتدا ۶ عدد انجیر را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس این دم کرده را روزانه به‌مدت یک ماه مصرف کنید، سنگ کلیه را می‌شکند. به یاد داشته باشید که دم کرده انجیر را با معده خالی میل کنید.

با این وجود، میوه‌های خشک برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی و دیابت ایده‌آل نیستند، زیرا سرشار از قند و مواد معدنی مانند پتاسیم هستند. از این رو، مصرف انجیر خشک برای بیماران کلیوی توصیه نمی‌شود.

افرادی که سنگ کلیه دارند چه غذاهایی را نباید بخورند؟

از غذاهای سنگ‌ساز خودداری کنید. مواد غذایی از جمله چغندر، شکلات، اسفناج، ریواس، چای و اکثر آجیل‌ها سرشار از اگزالات هستند که می‌تواند در ایجاد سنگ کلیه نقش داشته باشد. اگر از سنگ کلیه رنج می‌برید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که از این غذاها اجتناب کنید یا آنها را کمتر مصرف کنید. اما انجیر برای سنگ کلیه مفید فایده است.

مصرف بیش از حد انجیر چه عوارضی دارد؟

انجیر می‌تواند باعث ایجاد سنگ در کلیه شما شود. شاید ندانید، اما این میوه حاوی مقدار زیادی اگزالات است که می‌تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه دردناک، سنگ اگزالات کلسیم شود. این ترکیب می‌تواند به‌طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات وجود داشته باشد. بنابراین، اگر در مصرف این غذاها اعتدال را رعایت نکنید، ممکن است منجر به ایجاد سنگ در کلیه‌ها شود.

در پایان نتیجه می‌گیریم

انجیر بدون شک میوه‌ای پر انرژی و سرشار از مواد مغذی حیاتی مانند مواد معدنی و ویتامین‌ها است. انجیر یکی از رایج‌ترین میوه‌هایی است که دارای خواص متعددی برای سلامتی است. بنابراین، ضروری است که این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. انجیر به طرق مختلف برای سلامتی مفید است. یکی از فواید انجیر برای سنگ کلیه این است که مصرف درست و به‌اندازه‌ی آن به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین