Shopping Cart

تماس رایگان : 09177000624

هدایای ویژه برای خرید های بالای 1 میلیون تومان

کالری انجیر

کالری انجیر و ارزش غذایی انجیر چقدر است؟

کالری انجیر

آیا می دانید که کالری انجیر چقدر است؟ مصرف این میوه چه خواص درمانی به خصوص برای کاهش وزن دارد؟ به طور کلی انجیر به شیوه های مختلف در قالب میوه تازه یا انجیر خشک مصرف می شود. در صورت داشتن چربی یا اضافه وزن انتخاب انجیر به دلیل فیبر بالای آن برای مدیریت چربی و وزن کار عاقلانه ای است. در ادامه مطلب به خواص انجیر تازه و خشک برای لاغری پرداخته ایم.

ارزش غذایی انجیر چقدر است؟

به طور کلی حدود ۴۰ گرم انجیر تازه حاوی میزان مواد مغذی زیر است:

  • کالری: ۳۰؛
  • پروتئین: صفر؛
  • چربی: صفر؛
  • کربوهیدرات: ۸ گرم؛
  • فیبر: یک گرم؛
  • مس و ویتامین B6: هر کدام ۳ درصد از ارزش غذایی روزانه؛
  • منیریم، پتاسیم، ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین K: هر کدام ۲ درصد از ارزش میوه مصرفی روزانه.

انجیر تازه مقدار کمی کالری و قند طبیعی دارد. همچنین وجود این مواد مغذی در انجیر آن را به میوه ای مفید برای سلامتی تبدیل کرده است. از جلمه خواص خوردن این میوه بهبود سلامت دستگاه گوارش است. این میوه به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و به افزایش جمعیت باکتری های سالم روده یاری می رساند.

میوه انجیر تر

چگونه با انجیر لاغر شویم؟

انجیر تازه سرشار از مواد مغذی موردنیاز بدن است. همچنین کالری انجیر بسیار کم است. این ویژگی انجیر را به ماده غذایی عالی و سالم تبدیل می کند. به طور کلی میزان کالری به ازای هر ۱۰۰ گرم انجیر تازه برابر با ۷۴ کیلوکالری انرژی است.
انجیر به دلیل برخورداری از فیبر رژیمی به هضم غذا و کنترل وزن کمک می کند. در نحوه مصرف این میوه باید بسیار دقت کنید. برای مثال مصرف این میوه همراه با شیر منجر به افزایش وزن شما می شود. در این صورت نتیجه عکس را از رژیم خود دریافت می کنید. مصرف روزانه چند عدد از این میوه برای دریافت میزان کافی از مواد مغذی کافی است. بهتر است که در مصرف آن زیاده روی نکرد.
انجیر تازه را به سالادها یا دسرهای خود اضافه کنید و به عنوان یک میان وعده آن را بخورید. همچنین تهیه مربا یا کنسرو با استفاده از این میوه امکانپذیر است.
خوردن انجیر خشک، استفاده از برگ انجیر برای تهیه دلمه و نوشیدن چای برگ انجیر نیز از دیگر روش های افزودن این میوه به رژیم غذایی و کاهش وزن محسوب می شود.

خواص انجیر خشک برای لاغری چیست؟

در این قسمت به بحث درباره انجیر خشک و لاغری می پردازیم. انجیر خشک در درمان و پیشگیری از یبوست موثر است. فیبر با کالری کم موجود در این خشکبار در کاهش وزن تاثیر دارد.
اما بهتر است که در میزان مصرف این خشکبار رعایت اعتدال را نگه دارید، زیرا انجیر خشک برخلاف میوه تازه آن سرشار از قند و کالری است. در هر ۱۰۰ گرم از این خشکبار میزان کالری انجیر خشک ۲۴۹ کالری است. خوردن به اندازه آن برای درمان یبوست از انجیر تازه تاثیر بیشتری دارد.
انجیر به عنوان یک میوه ملین شناخته می شود. فیبر موجود در این میوه خشک آب را جذب می کند. این امر در تسهیل روند دفع مدفوع نقش موثری دارد. همین امر وزن شما را کاهش می دهد.

به طور کلی مواد غذایی دارای فیبر احساس سیری در شما ایجاد کرده و فشار گرسنگی را بر بدن شما کاهش می دهند. همچنین آنزیم فیسین موجود در انجیر خشک موجب متابولیز پروتئین به اسیدآمینه می‌ شود. این واکنش به کاهش وزن می انجامد.

کالری انجیر و تجربه احساس سیری سریع با انجیر خشک

به هر طریقی که انجیر را مصرف کنید، ارزش غذایی بالای آن شامل وجود مقادیر زیادی آهن، پتاسیم، کلسیم و میزان کالری انجیر مطلوب همگان است. خواص عالی این میوه باعث می شود که انجیر ماده ای سالم برای رژیم غذایی به شمار رود. به یاد داشته باشید که برای مصرف هر ماده غذایی باید از زیاده روی بپرهیزید. این مسئله در مورد انجیر تازه و خشک نیز صادق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هزینه پستی رایگان

سفارشات بالای 500 هزار تومان

تضمین برگشت وجه

در صورت عدم تطابق

ارسال به همه جا

ار سال به تمام نقاط کشور

مشاوره و پشتیبانی

24 ساعته آنلاین